simple and happiness.
Long Lost Pen Pal - Hello Saferide

        淡淡的慵懒的旋律,温柔的暖和了这个微凉的初秋,时间是什么样子,有很棒的梦想,有想去的大学,有过熬夜奋斗很累但很有成就感的感觉,有夜深人静的时候音乐加咖啡刷题的感觉,也有真正的不会走的朋友,有可以相互嫌弃也相互想起的朋友,每天不会愁眉苦脸会很灿烂,每天都可以不后悔。

        年轻时我想变成任何人,除了我自己。

        HelloSaferide早期是个人,后建乐队为瑞典本地乐队组合,主唱AnnikaNorlin,一首《Long Lost Penpal》讲述的是一个遗失了10年的笔友,再次通信的感觉和心情,平凡又感动。


《Long lost pen pal》歌词:

作曲 : Annika Norlin

作词 : Annika Norlin

Hello,Do you remember me

你好 还记得我么?

I am your long lost pen pal

我是你久别的笔友

It must have been ten years ago we last wrote

距离我们上次通信已经过了十年了吧

I don’t really know what happened

我不知道我们发生了什么

I guess life came in the way

或许生活本该如此

Let me know if you’re still alive

让我知道你还活着么

Let me know if you ever used that knife or not

让我知道你还用过小刀伤害自己么

Hello,Yes I remember you

你好 我一直记得你

I’ve got a husband and two children now

我结婚了还有了两个孩子

I work as an accountant and make fairly good money

我在做一名会计师 也有了可观的收入

I still have your letters, you used a pink pen to write them

我一直保存着你的来信 你用粉色笔写的那些信

And you would comfort me

你用来安慰我的那些信

when my tears would stain the ink

当我寄给你的信文字被泪水浸染时

And I would send you mix tapes with Kate Bush on

我也会送你一些Kate bush的混合磁带

I have to admit I sometimes lied in those letters

其实我承认,我在信中说过谎

Tried to make life better than it was

试着把自己的生活描绘的比现实更好

I still wasn’t kissed at sixteen

十六岁的时候我并没有和人接吻

And I still need a friend

我仍然需要你 朋友

There was this letter

有这么一封信

I never told you this back then

我从未告诉过你

But it would be fair to say it saved my life

说实话 它们救了我的命

I sat in the window

独坐窗边

The only one left out from a party again

我又一次成为那个唯一被派对遗忘的人

Pretty sure I didn’t have a single friend

我很确定我一个朋友也没有

Then I checked the mailbox

然后我就会去检查我的信箱

Dear long lost penpal

久别的亲爱的笔友

I was lying the whole time

自始至终我都在说谎

I’m really a 46 years old man named Luke

其实我是一个46岁的老男人 我叫Luke

I have three children

我有三个孩子

and a wife, she doesn’t care

还有一个压根不关心我的妻子

And I hope you don’t resent me

希望你不要厌恶我

And I hope you do not hate me

希望你不要恨我

For trying to find my way back to what it’s like to be young

我只是想试着去找回我年少时候的样子

I have to admit I sometimes lied in those letters

我承认有时候我会在信中撒谎

Tried to make life better than it was

试着把自己的生活描绘的比现实更好

I still wasn’t kissed at sixteen

十六岁的时候我并没有和人接吻

And I still need a friend

我仍然需要你 朋友


评论
热度(5)
© visiontry | Powered by LOFTER